maandag 26 september 2016

@vanraam Je vrij voelen tijdens het fietsen op de #easyrider @Drenthe

Zondag morgen op de easyrider gestapt om een grote ronde te gaan fietsen, boven de 100km wil ik graag doen.
Mij sportief aangekleed met de fietskleding kon ik op pad.
De eerste kilometers rolden onder de fietswielen door, op weg naar een mooie en voor mij nieuwe omgeving.
Via Huis ter Heide naar de Drentse hoofdvaart gefietst, deze voor een langer tijd gevolgd.
Bij Geeuwenbrug linksaf gegaan om nog een stuk parallel aan het water door te fietsen naar Dwingeloo.
Door het Dwingelderveld naar Spier gefietst.
Ik had dit alleen nog maar op de televisie gezien maar nu in het echt, en het is nog groter en weider dan ik ooit kon denken.
Wat een machtig mooi natuur, en dat op fietsafstand van huis.
Drenthe heeft zoveel te bieden aan natuur en dat voor iedereen.
Vanaf Spier naar Wijster gefietst en slingerend in Orvelte ben ik uit gekomen.

Aan het begin in Orvelte heb ik pauze gehouden.
Het begon ook een stuk warmer te voelen daarop de been- en arm warmers maar uit getrokken.
)ps bij thuis komst bleek ik ook nog een beetje bruiner zijn geworden)
Van Orvelte via Elp en Schoonloo naar Borger gefietst.
Daar links afgeslagen en door heel veel bos en ander mooi natuur bij het 't nije Hemelriek uit gekomen.
Het was daar niet druk maar toch waren er mensen die daar aan het zwemmen waren.
Stuk koek gegeten en wat gedronken.
Verder gefietst door nog meer bos en in Rolde ben ik uit gekomen.
Van daar naar Assen gefietst en uiteindelijk weer in Norg aangekomen.

Onderweg zoveel mooie plekken gezien en daar ook enorm van genoten.
Foto's maken?
Om eerlijk te zijn weinig tijd voor en heb het te druk met alles te bekijken naar al dat moois.

Fietsen met de wind door de haren, bij zijn deze op het ogenblik vrij kort en draag een fietshelm tijdens mijn tochten.
Voor de veiligheid maar ook zeker tegen de zon op mijn hoofd.
Het vrije gevoel dat ik krijg van het fietsen is niet te beschrijven.
Gewoon erop uit zijn zonder daar anderen voor nodig te moeten hebben dat is de vrijheid die de easyrider mij geeft.
Met de easyrider heb ik al heel veel van de omgeving kunnen zien, elk gebied heeft zijn/haar eigen charme.
Hoe kun je daar nu beter van genieten dan op de fiets.
En fietsen kun je heel erg goed in Drenthe, heel veel kilometers paden waar je kunt fietsen.
Fietsen in de natuur geeft mij een soort van rust in mijn hoofd, om alles weer op een rijtje te kunnen krijgen.
Niet dat ik mij alleen voel of dat het te druk is, net als je even helemaal terug kan trekken, afstand kunnen nemen van alles.
Ik zeg wel eens `blik op oneindig verstand op nul en gaan` en dat gaan is goed gelukt 118km heb ik afgelopen zondag gefietst.

Geen opmerkingen: